Wednesday, September 2, 2015

“This Is My War” - Voice Of Men

Assalamualaikum....

Aku kembali dengan entri baru aku. Kali ini aku nak sembang lagi sekali pasal satu kumpulan ni... Haha.... Mesti sebelum ni ada yang dah baca entri aku pasal Voice Of Men kan? Haa... tu citer lain... kali ni aku nak story pasal physical album baru derang ni... Baru kuar di pasaran, tapi takde kat kedai lagi la... kalau nak boleh PM aku (wakilkn diri sendiri jap! Heee..)
Aku terjumpa gambar zaman 'sekolah' nih! Ngeee.... Dari kiri: Fath, Akem, Lutfi, Arif dan Yus

Sesiapa yang ikuti perkembangan mereka mesti dah kenalkan siapakah disebalik kumpulan 'Suara Lelaki' ini. Hahaha.... Siapa lagi kalau bukan encik-encik sado dan macho Fath, Lutfi, Arif, Yus dan Akem! Sebelum ni derang ni pemes dengan lagu Laungan Cinta tu... pastu kuar lak single2 lain seperti Women We Love dan Pesan Abah Buat Amina. Now, they come back with This Is My War! Grrrrrr...... Macam nak perang lak rasenye... hehehe...
Cover in progress! Sori bos aku cilok sket gambo dari FB...

Hasilnya! Ngeri tak tengok design cover ni? Mula2 tengok aku pun ngeri! Haha... :P
Cover belakang CD, siap ada CRT lagi kalau korang nak langgan bolehlah, Aku dah....
This Is My War (TIMW) ni bukanlah lagu ganas sangat, tajuk je ganas! Lagu tentang perjuangan, peperangan dengan semangat yang membara. Hahaha tak sure tepat tak maksud lagu ni pasal itu, kang aku salah tulis lak. Tapi lebih kurang macam tu la, perjuangan dalam peperangan! Projek TIMW ni adalah hasil kolaborasi VMEN dengan Mr The All Shared (MTAS) yang sebelum ini pernah muncul dengan parodi Hijab Makes You Beautiful. MTAS kini dalam proses menghasilkan shortfilm yang berjudul This Is My War. Shortfilm camne aku belum research lagi, nanti aku usha sket.

Thanks VMEN tuk hadiah ni, pasni buat contest banyak2 sure aku join lagi dan lagi.. hehe..
CD TIMW ni aku baru dapat minggu ni, hasil dari kemenangan aku menyertai contest menulis blog mengenai Voice of Men yang dianjurkan oleh mereka tahun lepas kalau aku tak silap. Lamakan? Sebab nak menghasilkan hadiah tu yang mahal. Hehe... Takpe, kesabaran menunggu akhirnya dapat jugak, alhamdulillah... Thanks so much!

Ok, sambung balik! 

TIMW merupakan lagu utama dalam album ini, featuring Ameen Misran seorang bakat baru juga merupakan rapper untuk lagu ini, beliau juga seorang penulis dari LangitIllahi.com. Lagu dicipta sepenuhnya oleh bos, Fathul Rahman Misbah (ops! Sori bos, full name aku letak - nak tau kenapa aku paggil bos? Satgi aku citer) dan lirik pula ditulis oleh Ameen Misran.

Kat bawah ni, aku listkan lagu-lagu yang ada dalam album TIMW ni:

1- This Is My War (feat. Ameen Misran)
2- Laungan Cinta
3- Women We Love (feat. Mandy Star)
4- Pesan Abah Buat Amina
5- Laungan Cinta (music only)
6- Pesan Abah Buat Amina (music only)

No 5, dan 6 tu bolehlah kalau korang nak karok sorang-sorang ke nanti, kan? Aku tak try lagi.. takut ribut lak nanti....  :D


Kenapa aku panggil Fath bos? Aku pun tak sure ekceli sebab masa awal aku kenal VMEN dulu.. aku banyak cari dia tuk tulis artikel NasyidKini, sama ada Fath atau Lutfi, Tapi biasanya dengan Fath la, pastu pernah tolong jap promote VMEN kat media sosial. Lepas tu aku bz dan zzzzz... ilang.... tu jela citernye.. kire aku ni 'orang-orang bawahan' dia la.... hakhakhak... jangan marah bos... peace yo!

Tak lama lagi beliau pun nak meninggalkan tanah air tempat tumpah darahku bumi Malaysia untuk berhijrah ke UK mengikut wife dia cik puan Kartini sambung PHD kat sana. Alhamdulillah, semoga berjaya, dipermudahkan segala urusan dan sentiasa dilindungiNya, inshaallah...

Ops! Sori bos, pinjam gambaq sat! Inilah dia Fath bersama isteri tersayang cik puan Kartini Kamaruzzaman. Sweet kan derang? :D


Korang berminat tak nak beli album TIMW ni? Haa... ni ade cara-cara pembelian CD tersebut (sila baca betul-betul) :

________________

Boleh bank in / transfer ke akaun Voice of Men:
CD RM10 + DELIVERY POSLAJU RM6 = RM16 – untuk 1 CD
Bank in / transfer ke:
Hong Leong Bank Islamic
Acc Name: Vmen Resources
Acc No. : 14701009698

Atau

Maybank : 1041 1507 3530
Kartini Kamaruzzaman (Pengurus Voice of Men)
Kemudian boleh hantarkan maklumat pembayaran/ resit / bukti pembayran kt page facebook kami:
https://www.facebook.com/VoiceOfMenProduction
Kemudian, bg nama full, alamat, no tel. untuk postage. 

Kalau korang nak jadi pengedar / agen pun boleh! PM je kat FB Voice Of Men... bila-bila masa yang free mereka akan reply. 

Panjang dah aku story pasal VMEN dan TIMW nye... So oklah, setakat ini dulu.... dibawah ni aku sharekan lirik TIMW yang digembar gemburkan tadi. Sila pahamkan! Zassss.....



This Is My War

[Rap]
Stare my enemies eyes,

Shed no fear no tears no cries,

Gotta see in through the lies,

To make sure I’m determined strong to rise.

Surrender,

ENEMIES,

On your knees,
Never gonna make you grin,
You shall be ON YOUR KNEES,
Never be at peace,
I clearly gonna WIN,
I am strong,
Believe,
I’m never gonna back down,
You are wrong,
So please,
JUST LEAVE,
NO MORE,
Do not waste your time on me,
Never gonna die,
Never give up,
So yeah,
Be gone.
Hear me out,
It is time,
This is,
My war,
Yeah.

[Verse 1]

I’m gonna seek into my heart,

Stand up never fall apart,

I’m gonna fight alone this war,

I’m not the same you know before,

I’m gonna fight my way,

To live another day.
[Rap]

Stare my enemies eyes,

Never show them weakness in disguise.

[Verse 2]

STAND UP,

FIGHT IT ALL OUT,

I’ll never give up,

I’LL NEVER ADMIT INTO DEFEAT.

[Chorus]

I gotta seek into my heart,

TO FIND THE STRENGTH TO STAND WITHSTAND DON’T FALL APART.

[Rap]

Stare into their eyes with no more weakness

[Chorus cont.]

I gotta fight my war,

I GOTTA FIGHT ALONE THIS WAR,

TO THE END.

[Rap]

Feel,

THE HEAT,

Energy inside of me.

As I STAND ALONE,

Stone by stone,

Never fear of THE UNKNOWN,
I’m no LOSER,
No POSER,
No MUSER,
I’m a winner,
You thought that you could have bury me, but you do not know I’m a seed,
STAND UP.

[Verse 3]

I HELD MY HEAD UP HIGH,

REFUSE TO LOSE FALL DOWN AND DIE,

I CHOOSE TO DEFY AND DENY.

Imma gonna stand,

I will withstand,

I’ll prove you I’m nothing but I’m strong,
THIS IS MY WAR.

[Chorus]

I gotta seek into my heart,

TO FIND THE STRENGTH TO STAND WITHSTAND DON’T FALL APART.

I gotta fight my war,

I GOTTA FIGHT ALONE THIS WAR,

TO THE END.

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda Ye! (^_^)v

I'm Back!!!

Hai assalamualaikum semua!! I'm back!! Haha! Lama giler aku tak jenguk blog lejen aku yang berkurun lama ni kan? Busy sungguh nak...